Vitaminai nėščiosioms: tai kas svarbiausia

Narių vertinimas:  / 0
BlogiausiasGeriausias 

Vitaminai nėščiosiomsNėštumo metu padidėja moters organizmo poreikis kai kuriems vitaminams ir mineralinėms medžiagoms. Norint išvengti nereikalingo kompleksinių vitaminų vartojimo ir galimo kai kurių medžiagų perdozavimo, taip pat padidėjusios alergijų pasireiškimo tikimybės kūdikiui, svarbu žinoti, kokias medžiagas vartoti papildomai būtina sveikai normaliai besimaitinančiai moteriai. 

Folio rūgštis

Folio rūgštis yra svarbi ankstyvuoju nėštumo laikotarpiu. Pakankamas folio rūgšties kiekis besilaukiančios moters mityboje ženkliai sumažina apsigimimų, susijusių su besiformuojančiu nerviniu vamzdeliu, tikimybę. Folio rūgštį reikia vartoti pirmąsias 12 nėštumo savaičių, o taip pat ir 3 mėnesius iki nėštumo pradžios. Jei gydytojas nepaskiria kitaip, kasdien rekomenduojama vartoti 400 mikrogramų folio rūgšties. Pirmosiomis 12 nėštumo savaičių nerekomenduojama vartoti jokių kompleksinių vitaminų, tik folio rūgštį. 

Geležis

Geležies poreikis nėštumo metu padidėja įpusėjus nėštumui, kai vaisius auga ypač sparčiai. Nėščiai moteriai mažakraujystės profilaktikai rekomenduojama vartoti 30 mg geležies turintį preparatą hemoglobino kiekiui kraujyje esant ties žemutine riba. Jei hemoglobino kiekis kraujyje per mažas, papildomai gaunama geležies dozė turi būti didesnė - 60-80 mg. Geležies įsisavinimą gerina vitaminas C, todėl geležies tabletę galima užgerti apelsinų, greipfruitų sultimis. Pieno produktai, kava, magnio bei kalcio papildai mažina geležies įsisavinimą, todėl geležį gerti reikia praėjus bent 2 valandoms po valgio ar šių papildų vartojimo. 

Kalcis

Kūdikiui sparčiai augant, ypač trečiajame trimestre, padidėja kalcio poreikis. Kalcis reikalingas kūdikio kaulams. Jei nėščios moters dietoje nepakanka pieno produktų, papildomai rekomenduojama vartoti 1000 mg kalcio kasdien. Net ir vartojant pakankamai pieno produktų mitybą galima papildyti 500 mg kalcio turinčiu maisto papildu. 

Omega-3

Omega-3 riebiosios rūgštys svarbios kūdikio smegenų vystymuisi. Omega-3 riebiųjų rūgščių natūraliai randama riebioje žuvyje, kiaušiniuose, linų sėmenų aliejuje. Jei vartojama nepakankamai šių produktų, papildomai galima vartoti omega-3 maisto papildų forma. Rekomenduojamas omega-3 rūgščių kiekis nėštumo metu - 300 mg.