Svarbiausi vitaminai ir mineralai, padedantys išlikti sveikiems žiemą

Narių vertinimas:  / 0
BlogiausiasGeriausias 

Vitaminai žiemaiVos tik atvėsus orams ir prasidėjus peršalimo ligų sezonui padidėja tam tikrų vitaminų ir mineralų poreikis. Sumažejusi oro temperatūra, sutrumpėjusios dienos, prasidėjęs šildymo sezonas neigiamai veikia visą organizmą - silpnėja imunitetas, prastėja odos būklė, blogėja nuotaika. Sušvelninti žiemos sezono padarinius sveikatai gali padėti tinkamai parinkti vitaminai ir mineralinės medžiagos. 

Vitaminas C

Tai vitaminas, kurio pirmiausia ieškome vaistinėse susirgus. Jis gali sušvelninti peršalimo ligų simptomus ir sutrumpinti ligos trukmę. Vitaminas C veikia kaip antioksidantas, stiprina kraujagyslių sieneles, padeda apsisaugoti neigiamo laisvųjų radikalų poveikio.

Geležis

Geležis organizme perneša deguonį. Esant šaltam orui geležies trūkumas pasireiškia dideliu nuovargiu, mieguistumu, sunku sukaupti dėmesį.

Vitaminas A

Šis vitaminas svarbus ląstelių atsinaujinimui, imunitetui, regėjimui. Žiemos metu vitaminas A ypač reikalingas odai - trūkstant jo, sulėtėja odos atsinaujinimas, oda darosi šiurkšti, šerpetoja.

Vitaminas D

Vitaminas D odoje gaminasi veikiant saulės spinduliams. Žiemos metu jo gamyba nutrūksta, ištekliai senka, o poreikis padidėja, todėl jo būtinai turime gauti su maistu. Trūkstant vitamino D silpnėja imunitetas, prastėja kalcio įsisavinimas, lengviau pažeidžiami kaulai.

Vitamina E

Kaip ir kiti antioksidantai, vitaminas E padeda organizmui apsisaugoti nuo infekcijų. Vitaminas E taip pat labai svarbus gerai odos būklei palaikyti. Jei oda sausa, pleiskanoja, lūžinėja nagai, gali būti, kad trūksta vitamino E. Vitaminas E taip pat gali padėti pagerinti odos būklę žiemos metu sergant egzema, atopiniu dermatitu ir kitomis odos ligomis. 

B grupės vitaminai

B grupės vitaminai gali padėti išvengti sezoninės depresijos epizodų. Trūkstant B grupės vitaminų padidėja nervingumas, blogėja nuotaika.