Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

bananas.jpgBananai yra svarbus energijos šaltinis. Juose daug angliavandenių - sacharozės, fruktozės, gliukozės, vitaminų, mineralinių medžiagų.  Du bananai suteikia pakankamai energijos 90 minučių trukmės intensyviai mankštai, todėl jie yra ypač vertinami sportininkų. 

Be to, kad yra geras energijos šaltinis, bananai taip pat padeda išvengti daugelio sveikatos problemų ir yra svarbūs gydant kai kurias ligas: 

Anemija: bananuose yra daug geležies, kuri reikalinga hemoglobino gamybai, todėl jie naudingi sergant anemija.

Hipertenzija: bananuose yra ypač daug kalio, reikalingo normaliai širdies veiklai palaikyti ir kraujospūdžiui reguliuoti. 

Depresija: bananuose yra natūrali nuotaiką kelianti medžiaga - triptofanas, todėl jie teigiamai veikia esant depresijai, premenstruaciniam sindromui.

Vidurių užkietėjimas: bananuose gausu skaidulinių medžiagų, kurios būtinos normaliai žarnyno veiklai palaikyti ir saugo nuo vidurių užkietėjimo.

Rėmuo: bananai yra pasižymi rūgštingumą mažinančiu poveikiu, todėl yra naudingi esant rėmeniui.  Bananai yra tinkamas maistas sergant opalige. 

Pagirios: pagirioms palengvinti galima paruošti bananų ir pieno kokteilį su medumi. Bananai ramina skrandį, kartu su medumi padeda atstatyti normalų cukraus kiekį kraujyje, slopina pykinimą. Bananai slopina ir rytinį nėščiųjų pykinimą.

Vabzdžių įkandimai: įkandus vabzdžiams pažeistą vietą galima patepti vidine banano žievės puse - tai padeda sumažinti niežulį ir tinimą. 

Bananuose gausu B grupės vitaminų, jie gerina protinę veiklą ir susikaupimą, stiprina nervų sistemą, didina atsparumą stresui.  

Lyginant su obuoliu, bananai turi 4 kartus daugiau baltymų, 2 kartus daugiau angliavandenių, 3 kartus daugiau fosforo, 5 kartus daugiau geležies ir vitamino A ir dvigubai daugiau kitų vitaminų ir mineralų, todel bananą galima vadinti vienu iš pačių vertingiausių sveikatai vaisių.   http://www.asportas.lt/blog/bananai/