Plaukų slinkimas po Covid 19

Parengta | 15 lapkričio, 2022
Plaukų slinkimas po Covid 19

Plaukų slinkimas po Covid – nors ir sveikatai pavojaus nekelianti, bet rimta kosmetinė problema. Tyrimų duomenimis, persirgus Covid 19 infekcija, įvairaus laipsnio plaukų slinkimo padidėjimas pastebimas net apie 60 procentų ligonių.

Dažniausiai plaukų slinkimas po Covid infekcijos prasideda po 1 – 2 mėn po pasveikimo ir trunka nuo 2 iki 6 mėnesių.

Įprastai apie 90 procentų plaukų yra augimo fazėje, 5 procentai ramybės fazėje, ir 5 procentai slinkimo fazėje. Toks nedidelis slinkimas mažai pastebimas. Kai organizmas susiduria su stresu, slinkimo fazėje gali būti net iki 50 procentų plaukų, tai jau labai ženklus slinkimas, atrodo kad plaukai slenka kuokštais. Stresas gali būti tiek psichologinis (dvasiniai išgyvenimai, nemiga, lėtinis nuovargis), tiek fizinis (svorio praradimas, maisto medžiagų ir vitaminų trūkumas, hormonų disbalansas, ligos, kai kurių vaistų vartojimas).

Covid 19, kaip ir kitų infekcijų atveju, organizmas visą energiją skiria kovai su infekcija ir gyvybiškai svarbių organų veiklai palaikyti, plaukų augimas sustoja, plaukai ima slinkti. Karščiavimas taip pat neigiamai veikia plaukų būklę.

Be pačios ligos sukeltų pasekmių plaukų būklei, svarbus faktorius ir apskritai pandemijos sukeliamas psichologinis stresas (nerimas dėl sveikatos, finansiniai su pandemija susiję sunkumai).

Plaukų slinkimas po Covid – 19. Gydymas.

Paprastai plaukų slinkimas praeina savaime per 2 – 6 mėnesius. Tačiau tai pakankamai ilgas laikas, kurį išgyventi dažnai kainuoja dar daugiau streso, todėl ir pats plaukų slinkimas gali dar labiau užsitęsti. Vietoj iškritusių plaukų atauga nauji, tačiau kol jie pasiekia pilną ilgį, užtrunka ilgai, todėl net keletą mėnesių ar metų plaukai atrodo plonesni nei anksčiau.

Pagreitinti plaukų audimą galima užtikrinant sveiką mitybą – su maistu gaunant pakankamai baltymų, vitaminų, mineralinių medžiagų, geriant pakankamai vandens. Esant reikalui galima papildomai vartoti vitaminų kompleksus plaukams sudėtyje turinčius B grupės vitamino biotino.

Labai svarbu vengti streso, nes jo poveikyje prasčiau pasisavinami vitaminai ir maisto medžiagos, reikalingos sveikam plaukui susiformuoti. Svarbus ir pakankamas fizinis aktyvumas. Sportas gerina kraujotaką, tuo pačiu plauko šaknų aprūpinimą maisto medžiagomis ir vitaminais.

Plaukų augimą paspartinti galima į pagalbą pasitelkiant specialius šampūnus ar losjonus, gerinančius galvos odos kraujotaką. Sunkesniais atvejais galima vartoti vaistinius preparatus su minoksidiliu, kuris paskatina plaukus greičiau pereiti į augimo fazę.

Jei plaukų būklė nepagerėje per 6 mėnesius, rekomenduojama kreiptis į gydytoją.