Kaip nepersivalgyti karantino metu būnant namuose

Parengė | 7 balandžio, 2020

Kaip nepersivalgyti karantino metu? Nors buvimas namuose karantino metu yra geriausias būdas norint sustabdyti COVID – 19 plitimą, dėl streso ir nuobodulio neretai gresia persivalgymas. Nesveiki valgymo įpročiai ilgainiui neigiamai veikia sveikatą, didina nutukimo, širdies ir kraujagyslių ligų riziką.

Kaip nepersivalgyti

Kaip nepersivalgyti?

Paklauskite savęs, kodėl valgote.

Svarbu nustatyti ar valgome todėl, kad esame alkani, ar yra kita priežastis. Jei valgome norėdami suvaldyti stresą, nerimą, vienišumo jausmą ar nuobodulį, rizikuojame persivalgyti. Prieš valgydami atkreipkite dėmesį kaip jaučiatės. Pristabdymas ir situacijos įvertinimas gali padėti suprasti persivalgymo priežastis ir ateityje jo išvengti.

Pašalinkite pagundas

Tyrimais (1) nustatyta, kad vizualiai patrauklus maistas matomose vietose namuose stimuliuoja smegenų dalį, atsakingą už impulsų valdymą. Saldainių ar sausainių dubo gal ir suteikia virtuvei patrauklumo, tačiau nepadeda susilaikyti nuo nebūtino valgymo jei nesame alkani. Dėl šios priežasties ypač viliojančius maisto produktus, įskaitant saldainius, sausainius, traškučius laikyti spintelėse ar sandėliukuose.

Laikykitės įprasto valgymo grafiko

Nereikia keisti įprasto valgymo tvarkaraščio tik todėl, kad esame įstrigę namuose. Jei esate įpratę valgyti tris kartus per dieną dirbdami įprastai, laikykitės šio tvarkaraščio ir dirbdami iš namų. Taip išvengsite nebūtino užkandžiavimo ir žalos sveikatai.

Nebadaukite

Dažnai pernelyg ribojant maisto suvartojimą padidėjus streso lygiui organizme ir pasitaikius po ranka didelio kaloringumo maistui nesusilaikome ir persivalgome. Ypač griežtos dietos laikymasis streso metu yra ne tik neveiksmingas, bet ir gali pakenkti fizinei bei psichinei sveikatai, padidinti streso lygį (2).

Gaminkite namuose

Yra ir teigiamų priverstinio buvimo pusių. Tyrimais (3) nustatyta, kad žmonės, bent 5 kartus per savaitę valgydami namuose gamintą maistą 28 procentais rečiau turi antsvorio ir turi 24 procentais mažiau kūno riebalų lyginant su tais, kurie naminį maistą valgė rečiau nei 3 kartus per savaitę.

Vartokite pakankamai vandens

Turėdami pakankamai laiko galime daugiau jo skirti sveikiems įpročiams. Tyrimais nustatytas ryšys tarp nepakankamo organizmo gaunamo vandens kiekio ir nutukimo rizikos padidėjimo (4).

Venkite nuobodulio

Užsitęsęs buvimas namuose gali suteikti progą įsitvirtinti nuoboduliui, su kuriuo kovojant gali kilti pagunda nesveikiems mitybos įpročiams. Kad to išvengti, laisvą laiką galime išnaudoti pomėgiams, kuriems anksčiau nerasdavome laiko. Į priverstinę izoliaciją galime žiūrėti kaip į progą išmokti naujo įgūdžio, patobulinti žinias, pertvarkyti namus.

Parengta pagal healthiline.com informaciją

Paskutinį kartą atnaujinta 7 lapkričio, 2020

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *