Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

PeršalimasNėra žmogaus, kurie nebūtų sirgęs peršalimu, tačiau kai kuriems kosėti, čiaudėti ar sloguoti jau yra tapę gyvenimo būdu. Vos tik prasidėjus rudens darganoms peršalimo ligos ima belstis į mūsų organizmus, juos palieka tik orams atšilus vėlyvą pavasarį.

Vieni per šaltąjį sezoną serga vos 1-2 kartus, o kitiems dienos, kai niekuo nesiskundžia yra retenybė. Veiksnių, turinčių įtakos imunitetui yra daug. Taigi, kodėl kai kurie žmonės beveik neserga, o kiti serga nuolatos?

Sveika mityba

Organizmo gynybinės funkcijos negali tinkamai veikti, jeigu dėl prastos mitybos atsiranda kai kurių maisto medžiagų, vitaminų bei mineralų trūkumas.

Vitamino D trūkumas

Vitamino D trūkumas siejamas su imuniteto peršalimo ligoms susilpnėjimu. Mūsų klimato sąlygomis būtina vartoti pakankamai maisto produktų, turinčių vitamino D (riebi žuvis, kiaušinio trynys) arba mitybą papildyti vitamino D papildais. 

Dehidratacija

Vanduo sudaro 60-70 procentų mūsų organizmo. Vandens pagalba maisto medžiagos ir vitaminai išnešiojamos po organizmą. Kad tinkamai atsliktų apsauginę funkciją, kvėpavimo takų gleivinės turi būti drėgnos. 

Miego trūkumas

Imuninė sistema yra labiau pažeidžiama kai mažai miegame, kadangi miego metu išskiriami su infekcijomis kovojantys baltymai citokinai. Suaugusiam žmogui reikia 7-8 valandų nakties miego. Vaikams ir paaugliams 10 valandų. 

Prasta rankų higiena

Ant rankų pernešama didžioji dalis mus puolančių peršalimo virusų ir bakterijų. Svarbu plautis rankas pakankamai dažnai, o pabendravus su sergančiais pravartu būtų panaudoti ir dezinfekavimo priemonę.

Stresas

Stresas - neišvengiamas šiuolaikinio pasaulio palydovas, tačiau lėtinis stresas daro labai didelę žalą organizmui. Streso sąlygomis infekcijos lengviau patenka į organizmą, sergama sunkiau, ilgiau nepasveikstama. Jei nuolat sergate ir patiriate ilgalaikį strasą, galbūt reikėtų persvarstyti gyvenimo prioritetus, vis dėl to - sveikata brangiausias turtas, deja, dažnai ją įvertiname tik jos netekę.