Riebalai vaiko mityboje: geriau daugiau nei mažiau

Paskelbta | 27 rugsėjo, 2017

Atnaujinta 14 sausio, 2021

Riebalai vaiko mityboje

Riebalai vaiko mityboje dažnai yra siejami su viršsvoriu bei nutukimu. Dažnai mamos, norėdamos išvengti svorio problemų ateityje riboja vaikui duodamo maisto riebumą ar net visai neduoda daug riebalų turinčio maisto. Tai didelė klaida.

Riebalai vaiko mityboje yra ypač svarbūs  pirmaisiais jų gyvenimo metais. Jie yra būtini augimui ir nervų sistemos vystymuisi. Riebalai sudaro du trečdalius vaiko galvos smegenų masės.

Pirmaisiais dviem vaiko gyvenimo metais smegenų masė didėja sparčiausiai, todėl būtina užtikrinti pakankamą su maistu gaunamų riebalų kiekį. Ilgą laiką gaunat per mažai riebalų su maistu gali sutrikti vaiko smegenų vystymasis ir funkcija. Riebalai mityboje teikia didelę dalį vaikui reikalingos energijos, padeda įsisavinti riebaluose tirpius vitaminus A, D, E, K.

Vaikas iki dvejų metų pusę savo dienos kalorijų turi gauti iš riebalų. Riebalų poreikiui patenkinti reikia rinktis pilno riebumo pieną, jogurtą, sūrį, riebią žuvį ir kitus produktus, ir tik vyresniam nei dvejų metų vaikui mažinti suvartojamų produktų riebumą ir palaipsniui sumažinti iš riebalų gaunamų kalorijų kiekį iki maždaug vieno trečdalio.

Riebalai būna dviejų tipų: nesotieji ir sotieji.

Naudingiausi yra nesotieji riebalai. Jie sudaryti iš nesočiųjų riebiųjų rūgščių ir yra būtini smegenų, nervų, akių vystymuisi naujagimiams ir vaikams. Nesočiųjų riebalų gausu lašišoje, riešutuose, alyvų aliejuje, rapsų aliejuje, avokaduose. Puikus koncentruotas nesočiųjų riebalų šaltinis – žuvų taukai. 

Sočiųjų riebalų daugiausia yra mėsoje ir kituose gyvuliniuose produktuose (svieste, sūryje), taip pat kokoso aliejuje. Šie riebalai, vartojami dideliais kiekiais suaugusiems žmonėms didina blogojo cholesterolio kiekį kraujyje ir insulto bei infarkto riziką. Esant galimybei geriau rinktis nesočiuosius riebalus.

Informacijos šaltinis: https://www.aboutkidshealth.ca/