Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

akys.jpgGeras regėjimas daugeliui iš mūsų yra savaime suprantamas dalykas, tačiau tik iki tol, kol suprastėjusi rega ima pastebimai bloginti gyvenimo kokybę. Yra dalykų, tokių kaip senėjimas, genetinės ligos ar traumos, kurių negalime pakeisti, tačiau kai kuriais atvejais akių sveikatą galima pagerinti ir džiaugtis geru regėjimu kiek galima ilgiau.

Akių sveikatą veikia daugelis žalingų faktorių: rūkymas, nutukimas, per ryški saulės šviesa, senėjimas, prasta mityba ir kiti. Tačiau mes galime pašalinti arba bent sušvelninti šių faktorių įtaką mūsų akims.

Vienas iš svarbiausių veiksnių, turinčių teigiamos įtakos mūsų akims yra sveika mityba.  Ji padeda palaikyti sveikus akies audinius ir ląsteles. Vieni svarbiausių mūsų akims yra vitaminai - antioksidantai. Tai vitaminai A, C ir E. Vitaminas A svarbus geram regėjimui prieblandoje.

Vitaminai C ir E mažina riziką sirgti katarakta, glaukoma, taip pat padeda išvengti tinklainės geltonosios dėmės degeneracijos. Šie vitaminai randami įvairiose daržovėse ir vaisiuose: apelsinuose, kiviuose, greipfruituose, džiovintuose abrikosuose, žaliuose žirneliuose, briuselio kopūstuose, taip pat riešutuose, kiaušiniuose, pieno produktuose.

Naujausiais tyrimais nustatyta, kad akių sveikatai svarbūs kiti du antioksidantai, vadinami karotinoidais. Tai liuteinas ir zeaksantinas. Jie randami šviežiose daržovėse ir vaisiuose: liuteinas - geltuonuosiuose pipiruose, mėlynėse, manguose, špinatuose, brokoliuose; zeaksantinas - brokoliuose, kukurūzuose, salotose, špinatuose, mandarinuose, apelsinuose, kiaušinio trynyje. 

Akių sveikatai taip pat svarbūs mikroelementai selenas, cinkas bei varis. Visų šių maisto medžiagų neturėtų trūkti mūsų dietoje, norint palaikyti gerą regėjimą kuo ilgiau. Tačiau dažnai spartus gyvenimo tempas ir nuolatinis užimtumas stipriai įtakoja mūsų mitybos įpročius. Ne visada valgome pakankamai šviežių vaisių ir daržovių. Šiuo atveju mitybą reikėtų papildyti vitaminais ir maisto papildais.

Taigi, pagrindiniai dalykai, kuriuos reikėtų atsiminti, norint kuo ilgiau išlaikyti gerą regėjimą:

  • Būtina maitintis sveikai, valgyti pakankamai šviežių vaisių ir daržovių
  • Papildomai vartoti maisto papildų ir vitaminų akims stiprinti
  • Saugoti akis nuo per ryškios šviesos
  • Periodiškai tikrintis regėjimą