Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Maisto papildu perdozavimasMaisto papildų informaciniame lapelyje nurodoma sudėtis procentais nuo RPN (rekomenduojama paros norma).  Jei etiketėje nurodoma 100 procentų - vienoje tabletėje esantis medžiagos kiekis lygus RPN. Tačiau neretai etiketėje matome kelis šimtus ar net tūkstantį procentų nuo RPN.  Ar saugu tokius maisto papildus vartoti?

Tokie dideli kiekiai medžiagų dedami į maisto papildus dėl keleto priežasčių. Viena pagrindinių - maisto papildų įsisavinimas. Dažnai iš nurodyto kiekio organizmas sugeba įsisavinti tik labai nedidelę dalį aktyviosios medžiagos. Tokiu atveju suvartoję didelę dozę tikrai nepakenksime sau. Tačiau neretai mažiau patikimi maisto papildų gamintojai deda didesnius medžiagos kiekius norėdami pateikti savo produktą kaip konkurencingesnį lyginant su kitais panašiais maisto papildais. Tokiu atveju yra rizika sveikatos problemoms atsirasti. Ypač atidžiai reikia skaityti maisto papildų sudėtį jei vartojami keli maisto papildai.

Vitaminai ir mineralai, kuriuos perdozuoti pavojinga:

Geležis. Geležis - vienas iš nedaugelio mineralų, kurių pertekliaus organizmas nepašalina (išskyrus kai netenkama kraujo), o besikaupdama organizme ji gali greitai pasiekti toksinį lygį. Per didelis geležies kiekis veikia oksiduojančiai, didina širdies ir onkologinių ligų riziką. Geležį rekomenduojama vartoti tik atlikus kraujo tyrimą ir nustačius trūkumą, o vartojant laikas nuo laiko tyrimą pakartoti.

Vitaminas A. Ilgalaikis didelių vitamino A dozių vartojimas gali būti toksiškas kepenims. Saugesnis pasirinkimas - augalinis vitamino A prekursorius beta - karotinas, kurio tik tas kiekis kurio reikia organizme verčiamas į vitaminą A. 

Vitaminas E. Ilgalaikis vitamino E vartojimas gali trikdyti krešėjimo sistemos veiklą. Žmonėms, vartojantiems kraujo krešėjimą skatinančius vaistus, prieš vartojant vitaminą E būtina pasitarti su gydytoju.

B grupės vitaminai. Nors šie vitaminai yra tirpūs vandenyje ir jų perteklius organizmo pašalinamas, vartojant labai dideles dozes, kai kurie iš jų gali veikti toksiškai. Tai vitaminas B6 ir vitaminas B3. Vitaminas B 6 vartojamas didesnėmis nei 300 mg dozėmis ilgą laiką gali pažeisti nervų sistemą. Didelės vitamino B3 dozės (2000 - 3000 mg) gali pakenkti kepenims, inkstams bei virškinimo traktui.