Narių vertinimas: 5 / 5

Žvaigždutė aktyviŽvaigždutė aktyviŽvaigždutė aktyviŽvaigždutė aktyviŽvaigždutė aktyvi
 

KolagenasKolagenas - tai vienas svarbiausių žmogaus kūno baltymų, sudarantis apie 10 procentų viso mūsų kūno masės. Kolagenas svarbus kaulų, sausgyslių, kremzlinio audinio, odos struktūrai.

Kolagenas odai

Kolagenas sudaro apie 70 procentų odos atraminės struktūros. Tarp kolageno skaidulų įsiterpia elsastinas, palaikantis odos elastingumą ir hialurono rūgštis, išsauganti odoje drėgmę. 

Kolagenas sąnariams

Kolageno skaidulos sudaro apie didžiąją dalį kremzlių struktūros. Kadangi sąnarių skausmas dažniausiai būna susijęs su kremzlių netekimu, maisto papildai su kolagenu gali pagerinti būklę sergant osteoartitu. 

Kolagenas kaulams

Kolagenas - viena pagrindinių kaulo sudedamųjų dalių. Tarp kolageno skaidulų įsiterpia kalcis ir kiti mineralai. Kolagenas suteikia kaulams lankstumo. 

Kolagenas sausgyslėms

Kolagenas sudaro apie 85 procentus sausgyslių masės. Sausgyslėmis raumenys tvirtinasi prie kaulo.

Su amžiumi kolageno organizme mažėja, blogėja jo kokybė, todėl odoje atsiranda raukšlės, ji plonėja, sumažėja sąnarių lankstumas ir sausgyslių elastingumas. 

Kolageno kiekio organizme mažėjimą taip pat įtakoja nesveika mityba (ypač vartojant daug cukraus), rūkymas. Rūkymas skatina laisvųjų radikalų susidarymą organizme, jie atakuoja kolageno skaidulas jas silpnina, mažina elastingumą. Rūkalių oda paprastai būna stipriai susiraukšlėjusi, ypač aplink burną. 

Kolageno atsargas organizme galima papildyti per mitybą arba vartojant kolageno maisto papildus. 

Kolageno šaltiniai

Vienas geriausių natūralių kolageno šaltinių - kaulai, todėl iš jų pagamintas sultinys ar šaltiena yra puiki galimybė papildyti racioną kolagenu. 

Kolageno galima gauti ir valgant mėsą, ypač vištieną, nes joje yra didelis kiekis jungiamojo audinio ir kremzlių. 

Kolageno gamybą organizme palaiko pakankamas kiekis su maistu gaunamų baltymų, vienas naudingiausių - kiaušinio baltymas. 

Kolageno sintezei svarbus vitaminas C, kurio gauname vartodami pomidorus, paprikas, citrinas, apelsinus, greipfruitus, serbentus, avietes ir kitus vaisius bei uogas.

Česnakas taip pat gali paskatinti kolageno gamybą organizme, kadangi juose gausu mikroelemento sieros, o siera skatina kolageno sintezę ir slopina jo skaidymą.