Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Vitaminai žiemaiVos tik atvėsus orams ir prasidėjus peršalimo ligų sezonui padidėja tam tikrų vitaminų ir mineralų poreikis. Sumažejusi oro temperatūra, sutrumpėjusios dienos, prasidėjęs šildymo sezonas neigiamai veikia visą organizmą - silpnėja imunitetas, prastėja odos būklė, blogėja nuotaika. Sušvelninti žiemos sezono padarinius sveikatai gali padėti tinkamai parinkti vitaminai ir mineralinės medžiagos. 

Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Vitaminai – tai biologiškai aktyvūs organiniai junginiai, kurie būtini labai mažais kiekiais daugeliui žmogaus organizme vykstančių medžiagų apykaitos procesų. Žmogus vitaminų gauna su maistu, kai kuriuos vitaminus (B1, B12) sintetina žarnyno bakterijos.

Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

kiausinis.jpgVitaminas B12 (kobalaminas) – tai vandenyje tirpus vitaminas, saugomas kepenyse. Vitaminas B12 reikalingas normaliai nervinių ląstelių veiklai. Kartu su vitaminu B9 (folio r.) svarbus raudonųjų kraujo ląstelių susidarymui ir geležies panaudojimui organizme. Vitaminas B12 dalyvauja įvairiose medžiagų apykaitos reakcijose, kurių metu ir angliavandenių, riebalų ir baltymų gaunama energija.

Narių vertinimas: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

brokoliai.jpgVitaminas B9, arba folio rūgštis yra būtina organizmo augimui ir vystymuisi, naujų ląstelių susidarymui, DNR gamybai. Folio rūgšties poreikis labai padidėja suaktyvėjus ląstelių augimui nėštumo laikotarpiu, maitinant krūtimi, sergant kai kuriomis vėžio formomis (leukemija). Folio rūgštis svarbi normaliai smegenų funkcijai, protinei ir emocinei sveikatai.

Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

saulegrazos.jpgVitaminas B6, dar vadinamas piridoksinu, dalyvauja baltymų ir angliavandenių skaidyme, insulino gamyboje, raudonųjų ir baltųjų kraujo ląstelių formavimesi, fermentų ir kitų organizmo junginių sintezėje. Vitaminas B6 svarbus nervų sistemos veiklai, organizmo atsparumui infekcijoms. Šis vitaminas reikalingas vitamino B12 įsisavinimui.

Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

zirniai.jpgVitaminas B5 (dar vadinamas pantoteno rūgštimi, vitaminu PP), yra vandenyje tirpus vitaminas, antioksidantas, dalyvaujantis baltymų, angliavandenių,  ir riebalų skaidyme. Pantoteno rūgštis svarbi augimui, dauginimuisi, dalyvauja hemoglobino ir hormonų sintezėje,  mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje, dalyvauja organizmo detoksikacijoje, skatina žaizdų gijimą. 

Narių vertinimas: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

zuvis.jpgVitaminas B3, dar vadinamas niacinu, nikotinine rūgštimi, nikotinamidu, niacinamidu, kartu su vitaminu B1, B2, B6, ir pantoteno rūgštimi dalyvauja energijos gamyboje iš maiste esančių angliavandenių, riebalų ir baltymų. Šis vitaminas taip pat dalyvauja skrandžio rūgšties sintezėje. Vitaminas B3 reikalingas toksinams iš organizmo šalinti, kai kurių hormonų sintezei ir normaliai organizmo fermentų funkcijai, nervų sistemos veiklai.