Narių vertinimas: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

duona.jpgVitaminas B1 (tiaminas) organizme dalyvauja energijos gamyboje iš angliavandenių, svarbus širdies, raumenų, nervų sistemos veiklai, padeda atsigauti po stresų, palaiko normalų augimą ir vystymąsi, vaisingumą, laktaciją. Per parą suaugusiam žmogui reikia apie 1,2 mg vitamino B1. Nėščioms moterims – 1,4 mg, žindančioms – 1,5 mg vitamino B1. 

Natūralūs vitamino B1 šaltiniai yra varpinių grūdų sėlenos, miltai (ne aukščiausios rūšies), mėsa kepenys, alaus mielės, žirniai, pupelės, razinos, žemės riešutai. Vitaminas B1 gerai išsilaiko šaldytose daržovėse.

Vitamino B1 trūkumas organizme atsiranda dėl per didelio kiekio angliavandenių ar alkoholio vartojimo, fizinio pervargimo, lėtinių kepenų ir virškinamojo trakto ligų. Dėl vitamino B1 trūkumo sutrinka virškinimas, dingsta apetitas, susilpnėja atmintis, padidėja dirglumas, gali atsirasti galvos skausmai, depresija,  sutrinka širdies veikla, sulėtėja žarnyno peristaltika, gali užkietėti viduriai. Vitamino B1 trūkumas sukelia beriberi ligą.

Perdozavus vitamino B1 gali atsirasti silpnumas, galvos skausmas, alergija, traukuliai.