Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

pienas.jpgVitaminas D (kalciferolis) padeda organizmui pasisavinti kalcį ir fosforą, stiprina kaulus ir dantis, padeda išvengti artrito ir osteoporozės, dalyvauja augimo ir brendimo procesuose, būtinas sveikai nervų sistemai ir imunitetui. Vitaminas D kūdikiams ir vaikams padeda išvengti rachito. 

Natūralūs vitamino D šaltiniai yra žuvų taukai, jautienos kepenys, ikrai, sviestas, pienas, sūris, kiaušinio trynys. Žmogaus organizme Vitaminas D susidaro veikiant ultravioletiniams spinduliams. Suaugusiam žmogui rekomenduojama vitamino D paros norma yra 10 mikrogramų arba 400 tarptautinių vienetų. Esant vitamino D trūkumui pasireiškia kaulų skausmas, raumenų silpnumas, rachitas, sutrikęs dantų augimas, dėmės ant dantų, sumažėjęs atsparumas infekcinėms ligoms.

Perdozavus vitamino D pasireiškia pykinimas, vėmimas, pablogėjęs apetitas, troškulys, dažnas šlapinimasis, sutrikęs širdies ritmas, kalcio ir fosforo sankaupos minkštuosiuose audiniuose, vidurių užkietėjimas.