Kategorijos archyvai: Žalingi įpročiai

Pagrindiniai „kabliukai“ neleidžiantys mesti rūkyti

Jei neberūkai dvi savaites, mėnesį ar metus, dar nereiškia, kad esi išsivadavęs iš priklausomybės tabakui. Taigi, kas neleidžia mesti rūkyti? Galvodamas, kad viena cigaretė – nieko tokio, klysti. “Kabliukas” suveiks per 10 sekundžių ir sena priklausomybė sugrįš lyg nebūtų buvę tų savaičių, mėnesių, metų nerūkymo.

Vaistai nuo pagirių – kaip sau padėti padauginus alkoholio

Vieni patiria sunkias pagirias išgėrę vos vieną ar du gėrimus, kiti alkoholio vartojimo padarinius vos jaučia net po didelių išgertuvių. Deja, stebuklingi vaistai nuo pagirių dar nesukurti. Patikimiausias būdas išvengti pagirių, yra visiškai nevartoti alkoholio, tačiau jeigu susivaldyti jau per vėlu, tuomet yra keletas priemonių kaip pagirias sušvelninti.

Marihuana – kokia rizika?

Marihuana yra narkotinė psichoaktyvi medžiaga, išgaunama iš žydinčių kanapių viršūnėlių. Tai yra dažniausiai vartojama nelegali svaiginamoji medžiaga. Maždaug 4% suaugusiųjų visame pasaulyje vartoja marihuaną bent kartą per metus, 0,6% ją vartoja kasdien. Apie marihuaną sklando daugybė mitų, dažniausiai teigiančių kad tai tėra “nekaltas” narkotikas, nesukeliantis rimtų pasekmių sveikatai. Tačiau kaip yra iš tikrųjų?

Rūkymo žala: kodėl verta mesti rūkyti

Tabako lapuose randama apie 4000 įvairių cheminių medžiagų, iš kurių keli šimtai yra toksiškos žmogaus organizmui. Rūkymo žala neabejojama. Tabakas gali būti rūkomas, kramtomas ar uostomas norint pasiekti poveikį organizmui. Tabako lapuose esantis nikotinas sukelia priklausomybę, savo stiprumu prilyginamą alkoholiui, kokainui ar net morfinui. Nuo rūkymo sukeltų ligų pasaulyje kasmet miršta 5 milijonai žmonių.