Kategorijų archyvai: Vitaminai ir maisto papildai

Kvercetinas – kas tai?

Kvercetinas – tai augalinis pigmentas flavanoidas, vienas iš augalinių cheminių junginių polifenolių grupės. Kvercetinas pasižymi stipriomis antioksidacinėmis savybėmis. Jis randamas daugelyje augalų ir augalinių maisto produktų – daugiausia jo raudonuosiuose svogūnuose, kopūstuose, įvairiose uogose, raudonosios vynuogės. Kvercetinas: nauda Kvercetinas, kaip ir kiti flavanoidų grupės junginiai, pasižymi stipriomis antioksidacinėmis savybėmis, padeda kovoti su infekcijomis, apsaugo nuo žalingo laisvųjų radikalų… Skaityti toliau »

Mėšlungis: priežastys, gydymas, profilaktika.

Mėšlungis – tai staigus nevalingas vieno ar kelių raumenų susitraukimas. Šis neretai labai skausmingas raumens susitraukimas gali pažadinti naktį, sutrikdyti kasdienę veiklą. Dažniausiai mėšlungis atsiranda kojų, ypač blauzdų raumenyse ir yra jaučiamas ar net matomas kaip kietas raumens gumbas po oda.

Liposominiai maisto papildai

Liposominiai maisto papildai vis labiau populiarėja pasaulyje ir Lietuvoje. Tradiciniai maisto papildai pasižymi palyginti menku įsisavinimu virškinamajame trakte, todėl turi būti vartojami didelėmis dozėmis, norint užtikrinti pakankamą jų patekimą į kraują. Dideli vitaminų ir mikroelementų kiekiai apsunkina virškinamojo trakto, kepenų bei inkstų veiklą. Didėjant maisto papildų suvartojimui, ieškoma būdų, kaip pagerinti maisto papildų įsisavinimą stipriai neapsunkinant organizmo darbo.

Selenas: nauda, šaltiniai, dozavimas, šalutiniai poveikiai

Selenas yra būtinas mikroelementas, apsaugantis organizmo ląsteles nuo žalingo laisvųjų radikalų bei sunkiųjų metalų poveikio. Šis mikroelementas mažina riziką sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, onkologinėmis ligomis, lėtina senėjimo procesus. Selenas būtinas normaliam imuninės sistemos funkcionavimui ir skydliaukės veiklai, padeda atsinaujinti oksidacijos pažeistiems plaučių ir kitų organų audiniams, apsaugo raudonąsias kraujo ląsteles, svarbus regos silpnėjimo ir kataraktos prevencijai.

Folio rūgštis: nauda, šaltiniai, dozavimas

Folio rūgštis, arba vitaminas B9 yra būtina organizmo augimui ir vystymuisi, naujų ląstelių susidarymui, DNR gamybai. Folio rūgšties poreikis labai padidėja suaktyvėjus ląstelių augimui nėštumo laikotarpiu, maitinant krūtimi, sergant kai kuriomis vėžio formomis (leukemija). Šis vitaminas svarbus normaliai smegenų funkcijai, protinei ir emocinei sveikatai.

Maisto papildai raumenų masei didinti

Maisto papildai raumenų masei didinti yra vieni populiariausių baltymų papildų. Tai vieni universaliausių papildų, kurie gali turėti skirtingus baltymų, angliavandenių ir riebalų kiekius. O kai kurie iš jų turi ir specialius ingredientus: kreatiną, virškinimo fermentus, betainą, aminorūgštis. Tinkamų svorio didinimo papildų pasirinkimas gali būti gana sudėtingas dalykas, nes pasiūla yra tikrai nemaža.

Beta karotinas

Beta karotinas (beta karotenas) yra vienas iš grupės gamtoje randamų cheminių medžiagų, vadinamų karotinoidais. Beta karotenas randamas tamsiai žaliose ir oranžinėse daržovėse: morkose, špinatuose, salotose, brokoliuose, abrikosuose, žaliuose pipiruose. Iš beta karotino organizme gaminamas vitaminas A .

CLA – konjuguota linoleninė rūgštis

CLA – konjuguota linoleninė rūgštis, yra nepakeičiama nesočioji riebalų rūgštis, kuri organizme negaminama, todėl turi būti gaunama su maistu. C.L.A. gerina medžiagų apykaitą organizme, skatina riebalų skaidymą ir jo metu išsiskyrusią energiją naudoja raumeninio audinio statybai, todėl gerina santykį tarp kūno raumeninio ir riebalinio audinio. C.L.A. veikia kaip antioksidantas, stiprina imuninę sistemą, mažina vėžio riziką.

Kurkuminas (ciberžolė): nauda sveikatai, vartojimas.

Ciberžolė (Curcuma longa – dažinė ciberžolė) – tai imbierinių šeimos augalas, natūraliai augantis Pietryčių Indijoje, Kinijoje, Centrinėje Amerikoje. Ciberžolė plačiai naudojama kaip prieskoninis augalas, kario prieskonių pagrindinė sudedamoji dalis, suteikianti ryškią geltoną spalvą. Vis daugiau dėmesio skiriama ciberžolės kaip vaistinio augalo savybėms.

Melatoninas: nauda, dozavimas, šalutiniai poveikiai

Melatoninas – tai organizme daugiausiai nakties miego metu natūraliai gaminamas hormonas. Pagrindinė melatonino funkcija yra reguliuoti miego ir būdravimo ciklus organizme. Tamsoje pagaminama daugiau melatonino, tai skatina organizmą ruoštis miegui, dieną šio hormono gamyba sumažėja ir žmogus pabunda. Melatoninas gali būti gaminamas laboratorijoje ir vartojamas kaip vaistas ar maisto papildas miego kokybei pagerinti ir užmigimui palengvinti. Melatoninas: nauda… Skaityti toliau »

Vitaminai plaukams

Sveiki ir žvilgantys plaukai – geros sveikatos požymis. Gražūs plaukai neatsiejamas grožio komponentas tiek moterims, tiek ir vyrams. Vitaminai plaukams gali padėti išvengti dažniausiai pasitaikančių plaukų problemų. Trūkstant su maistu gaunamų būtinų medžiagų sulėtėja plauko augimas, jie tampa trapūs, prasideda plaukų slinkimas.

Seleno poveikis – apsauga nuo sunkiųjų metalų

Daugeliui žinoma, kad žuvis yra sunkiųjų metalų, pavyzdžiui, gyvsidabrio, šaltinis, bet mokslininkai tvirtina, kad žuvyje esantis selenas neutralizuoja galimą žalą. Šis seleno poveikis ypač naudingas šių dienų industriniame pasaulyje, kurio ore, dirvožemyje ir vandenyje gausu teršalų, sunkieji metalai, pavyzdžiui gyvsidabris, gali būti pavojingi mūsų sveikatai. Yra keletas šio itin kenksmingo neurotoksino, galinčio negrįžtamai pažeisti mūsų smegenis ir nervų… Skaityti toliau »

Cinkas imunitetui ir ne tik

Cinkas yra mikroelementas, būtinas daugeliui organizmo biologinių funkcijų. Cinkas svarbus imunitetui, virškinimo sistemos veiklai, palaiko normalų augimą ir vystymąsi, svarbus moterų ir vyrų lytinėms funkcijoms. Cinkas gali apsaugoti prostatą nuo pažeidimų ir sumažina prostatos piktybinių susirgimų riziką. Šis mikroelementas svarbus skonio ir uoslės pojūčiams, apetito reguliavimui, skatina žaizdų gijimą, taip pat turi antioksidacinių savybių.