Anafilaksinis šokas

Atnaujinta

anafilaksinis sokasAnafilaksinis šokas – tai sisteminė viso organizmo alerginė reakcija į patekusį alergeną, kuriai būdinga pykinimas, vėmimas, viduriavimas, sumažėjęs kraujospūdis, kvėpavimo sutrikimai. 

Anafilaksinį šoką gali sukelti :

  • vaistai (penicilinas, aspirinas, lidokainas ir kt.)
  • maistas (riešutai, apelsinai, pomidorai, žuvis ir kt.)
  • vabzdžių įgėlimas (vapsvos, bitės ir kt.)
  • lateksas (pirštinės, prezervatyvai ir kt.)

Anafilaksinė reakcija  negydoma labai greitai gali baigtis mirtimi. Ištikus anafilaksinei reakcijai labai svarbu laiku suteikti pirmąją pagalbą. Ištikus anafilaksiniam šokui reikia atlaisvinti kvėpavimo takus, kuo greičiau kviesti greitąją, jei ligonis sąmoningas, duoti išgerti vaistų nuo alergijos. Ligonis, turintis polinkį anafilaksiniam šokui turi nešiotis su savim švirkštą ir adrenalino ampulę. Ištikus šokui adrenalinas leidžiamas po oda. 

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *