Kolagenas – nauda grožiui ir sveikatai

Atnaujinta

KolagenasKolagenas – tai vienas svarbiausių žmogaus kūno baltymų, sudarantis apie 10 procentų viso mūsų kūno masės. Kolagenas svarbus kaulų, sausgyslių, kremzlinio audinio, odos struktūrai.

Kolageno nauda odai

Kolagenas sudaro apie 70 procentų odos atraminės struktūros. Tarp kolageno skaidulų įsiterpia elsastinas, palaikantis odos elastingumą ir hialurono rūgštis, išsauganti odoje drėgmę. Mitybos papildymas kolagenu gali pagerinti odos elastingumą ir sulėtinti senėjimo procesus.

Kolagenas sąnariams

Kolageno skaidulos sudaro apie didžiąją dalį kremzlių struktūros. Su amžiumi šio baltymo kiekis organizme mažėja, todėl išauga rizika susirgti degeneracinėmis sąnarių ligomis. Kadangi sąnarių skausmas dažniausiai būna susijęs su kremzlių netekimu, maisto papildai su kolagenu gali pagerinti būklę sergant osteoartitu, sumažinti uždegimą ir skausmą.

Kolagenas kaulams

Kolagenas – viena pagrindinių kaulo sudedamųjų dalių. Tarp kolageno skaidulų įsiterpia kalcis ir kiti mineralai. Šis baltymas suteikia kaulams lankstumo, užtikrina pakankamą kaulų tankį ir padeda išvengti osteoporozės.

Kolagenas sausgyslėms

Kolagenas sudaro apie 85 procentus sausgyslių masės. Sausgyslėmis raumenys tvirtinasi prie kaulo. Jų elastingumą palaiko pakankamas šio baltymo kiekis organizme.

Kolageno kiekio organizme mažėjimą taip pat įtakoja nesveika mityba (ypač vartojant daug cukraus), rūkymas. Rūkymas skatina laisvųjų radikalų susidarymą organizme. Laisvieji radikalai atakuoja kolageno skaidulas jas silpnina, mažina elastingumą. Rūkalių oda paprastai būna stipriai susiraukšlėjusi, ypač aplink burną.

Kolageno atsargas organizme galima papildyti per mitybą arba vartojant kolageno maisto papildus.

Kolageno šaltiniai

Vienas geriausių natūralių kolageno šaltinių – kaulai, todėl iš jų pagamintas sultinys ar šaltiena yra puiki galimybė papildyti racioną kolagenu.

Kolageno galima gauti ir valgant mėsą, ypač vištieną, nes joje yra didelis kiekis jungiamojo audinio ir kremzlių.

Kolageno gamybą organizme palaiko pakankamas kiekis su maistu gaunamų baltymų, vienas naudingiausių – kiaušinio baltymas.

Kolageno sintezei svarbus vitaminas C, kurio gauname vartodami pomidorus, paprikas, citrinas, apelsinus, greipfruitus, serbentus, avietes ir kitus vaisius bei uogas.

Česnakas taip pat gali paskatinti kolageno gamybą organizme, kadangi juose gausu mikroelemento sieros, o siera skatina šio baltymo sintezę ir slopina jo skaidymą.

Parengta pagal https://www.healthline.com/ informaciją.

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *